Egzotikus desztináció a Duna mentén

Uj Péter
2011. 08. 24. · Hócipő 2011/17
Amikor ezt írom, sötét fellegek gyülekeznek a magyar gazdaság felett (a GKI szerint). Ezekben a válságos, bizonytalan időkben, az alpesi deviza fenyegetően tornyosuló árfolyama alatt igazán megnyugtató, reménykeltő, sőt szívmelengető volt látni, hallani olvasni a hírt: a gárdonyi Sport Beach ökostrand (az Euro 2000 Plussz Kereskedelmi és Szolgáltató Bt. nevében ezúton adnám át nekik a legjobb névért járó különdíjat!), sőt a Tisza-tavi Eurostrand (rögtön második a névversenyben), valamint „élménydesztinációként” (Schmitt Pál Nyelvápoldai Különdíj a szöveggyártó kommunikációs szakembereknek) a Balaton (úgy, mindenestül, hekkestül, bódévárosostul, panelszállodástul) is bekerült a világ 66 legszebb strandját bemutató kiadványba. A három magyar sorban verte le a dubaji, miami, kaliforniai, brazíliai, bali, Maldívés Seychelle-szigeteki bícseket.

Volna tehát miért dagadni a bikinis magyar kebelnek, legalábbis az M1-híradó augusztus 15-i kis tudósítása alapján, ahol sajna nem lett teljesen kibontva az igazság néhány részlete, például, hogy a világ legszebb strandjait rangsoroló kiadványt véletlenül a Magyar Turizmus Zrt. és egyik alegysége készítette. Terjeszteni pedig valószínűleg a magyar közszolgálati médiákok körében terjesztik, másutt minek, ugye, nincs élő ember, aki ilyesmit beszopna.

Mindenesetre a kampány betalált, a Híradó lehozta, és most ettől hangos a média. Persze nem elsősorban attól, hogy milyen fasza a gárdonyi ökobeachsportstrand (bár nekik csak jót tesz, ha forog a nevük), hanem arról, hogy micsoda átkúrás ez, és hogy ugyan miért költ az állam még mindig ilyesmikre. Jó, persze, ez sokkal olcsóbb volt, mint az emlékezetes, egymilliárdos reklámkampány az ATV-n, de akkor is.

Jut eszembe, azt sem könnyű megérteni, hogy az ötödrészt állami Mol miért reklámozza hónapok óta százmilliókért mindenütt a szegedi kajak-kenu vb-t, amikor nem a szponzorok szoktak eseményeket reklámozni, hanem az események szponzorokat, és minden gitáros, videoklipes kínos erőlködéssel sem tudnak futballt csinálni a kajakból az ötmillió euróból felújított pályán, a Maty-éren meg telt ház lenne egyetlen fillér reklámköltés nélkül is, mindig az szokott lenni, tudniillik Szeged kábé hat-nyolc évente szokott vébét rendezni ebben a sportágban.

Hadd dobjak még be gyorsan egy ötletet az össznemzeti idegenforgalmi brainstormingba: továbbfejleszthetnénk az Országgyűlés skinheadfrakciójának ötletét, és jövőre már nemcsak ilyen értelmetlen hőzöngést lehetne szervezni a Sziget bejáratánál értetlen nyugati tinédzserek előtt, hanem direkt oda is állhatnának, egyenruhában, karszalaggal a büszke magyar vendéglátók, és adhatnának minden francia, olasz, német meg holland hippinek egy-egy sallert (néha kokit, esetleg tockost): „Ezt Trianonért!”, „Ezt meg Isonzóért!”, „Ezt az 54-es vébéért!”, „Ezen meg gondolkozz el, hogy miért kaptad!”

Hasznos lesz ez a készülődő faji háború előtt, ahol is mindannyiunknak meg kell majd tanulnunk meghúzni a Kalasnyikov ravaszát.
HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2024/24  •  XI. 20. – XII. 3.
Nézze meg képeinket Magyar Péter bepoloskázásáról! Para-Kovács Imre nem tartja valószínűnek, hogy Magyar Péter szaglóhártyájának regenerálódása után Buddhává változik Farkasházy Tivadar: Orbán Ráhel milliókért öltözött orosz zászlónak október 23-án Váncsa István: mi köze a magyar-argentin űripari együttműködésnek a honvédelem rendszerét feltörő, nem biztos, hogy orosz hekkerekhez? Smuzewitz Ilona: Az amerikai választás visszaadta Semjén hitét. Amerika normális, tehát Semjén is normális, őrület, hogy mennyire! Havas Henrik megtudta a karmelitában, hogy milyen nagy és gazdag lesz Magyarország, amely még nem elég nagy és gazdag, de az lesz! Dési János: nem érti, hogy háborús vészhelyzet és háborús infláció idején miért is töltenék a honvédek a S.E.R.E.G. című sorozat kritizálásával az idejüket? Verebes István újabb Örkényiádái A Heti Kamu megtudta, hogy hatalmasra nőttek Rogán Antal fülei, és mindent hall, ami Budapesten történik
GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.