Hátul kész!
Trunkó Barnabás
2009. 02. 05.
Nem férnek el a villamosok a felújított Szabadság-hídnál, mert a Nagycsarnok előtti járdaszigetnél összeérnek az egymással szemben közlekedő szerelvények visszapillantó tükrei. Munkatársunk a kiemelt nagyberuházás tervezőmérnökével készített interjút. Hol? Vámház körút!Hócipő: Ön tervezte ezt a járdaszigetet?
Mérnök: Nagy kihívás volt! Mert ugyebár katedrálist, meg plázákat tervezni mindenki tud, de egy járdasziget az egészen más, összetett feladat.
Hócipő: Miért pont önre esett a választás?
Mérnök: Zártkörű meghívásos pályázat volt. Többször dolgoztam már a BKV-nak. Vannak interferenciáim.
Hócipő: Vagyis referenciái…
Mérnök: Azok is.
Hócipő: Tervezett már villamosmegállót?
Mérnök: Értem mire céloz. Valóban olyan volt ez számomra, mint amikor Michelangelo széklábat farag.
Hócipő: Mi okozta a legnagyobb problémát?
Mérnök: Az, hogy ebbe a villamosmegállóba néha beállnak olyan nagy sárga színű izék…
Hócipő: Vagyis villamosok.
Mérnök: Később én is úgy azonosítottam őket.
Hócipő: Most látott először villamost?
Mérnök: Kérem, én nem villamosmérnök vagyok, hanem építész. De utána olvastam a dolognak.
Hócipő: Gondolom, sok érdekes információval gazdagodott.
Mérnök: A legmeglepőbb az volt, hogy az ilyen sárga izé alatt mindig van két párhuzamos vasvályú.
Hócipő: Ezt a szakirodalom síneknek definiálja…
Mérnök: Na most: az a legmeglepőbb, hogy a villamosnak nevezett objektum haladási iránya megegyezik a két vascsíkéval. Ez okozta a legnagyobb építészeti problémát.
Hócipő: A hídról lekanyarodó, illetőleg a hídra felhajtó villamosok visszapillantó tükrei összeérnek.
Mérnök: Elhiheti, hogy ez engem lepett meg a legjobban. Az ember kidolgozza itt a pájsliját, és akkor jön egy ilyen villamos, illetve kettő, és direkt összeérnek!
Hócipő: Van megoldás?
Mérnök: Természetesen, kettő is. Az egyik az, hogy a villamos a Nagycsarnok előtt behajtja a visszapillantó tükreit, a másik pedig az, hogy kiszélesítjük a Szabadság hidat.
Hócipő: Gondolom, a manuális megoldás győzött…
Mérnök: Na hallja! Pláne ilyen válságos időkben. Pedig én a híd-kiszélesítés mellett szavaztam. Tudja, még soha nem terveztem hidat!
Trunkó Barnabás
legolvasottabb cikkei
legolvasottabb cikkei
Trunkó Barnabás
legfrissebb cikkei
legfrissebb cikkei
HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2024/22 • X. 23. – XI. 5. Para-Kovács Imre ha magyar lesz mindenki a bolygón, mi akkor is előbb voltunk magyarok, mint ők! Váncsa István: Kóstólt-e már vattacukor ízű tücsöksnacket? Hát libatepertő ízű vattacukrot? Smuzewitz Ilona: az euró luxuscikk lett, ahogy az élelmiszer is, az oligarchák idegesek, rövidesen már csak egymástól tudnak lopni Farkasházy Tivadar Orbán Balázs utcát talált a Gyógyszergyár utcában Havas Henrik megtudta, hogy hazánkban ezentúl a sikeresség mutatója nem a GDP lesz, hanem a Bruttó Nemzeti Boldogság Lendvai Ildikó: a Nemzeti Konzultáció mindig felvidít, örömöt okoz, ha hülyének néznek! Dési János: az igazság bolsi-libsi trükk, nem csoda, hogy be is tiltották a múlt héten Farkasházy és Verebes a Magyar Rádió gengszterek által bontásra ítélt egykori szellemi központjáról, a Pagodáról Nem Lehet Más az Ungárpetya – búcsúzunk az LMP-től A Heti Kamu megtudta: ezentúl utasok is vezethetik a MÁV-szerelvényeket, ha a masinisztának lejár a munkaideje
2024/22 • X. 23. – XI. 5. Para-Kovács Imre ha magyar lesz mindenki a bolygón, mi akkor is előbb voltunk magyarok, mint ők! Váncsa István: Kóstólt-e már vattacukor ízű tücsöksnacket? Hát libatepertő ízű vattacukrot? Smuzewitz Ilona: az euró luxuscikk lett, ahogy az élelmiszer is, az oligarchák idegesek, rövidesen már csak egymástól tudnak lopni Farkasházy Tivadar Orbán Balázs utcát talált a Gyógyszergyár utcában Havas Henrik megtudta, hogy hazánkban ezentúl a sikeresség mutatója nem a GDP lesz, hanem a Bruttó Nemzeti Boldogság Lendvai Ildikó: a Nemzeti Konzultáció mindig felvidít, örömöt okoz, ha hülyének néznek! Dési János: az igazság bolsi-libsi trükk, nem csoda, hogy be is tiltották a múlt héten Farkasházy és Verebes a Magyar Rádió gengszterek által bontásra ítélt egykori szellemi központjáról, a Pagodáról Nem Lehet Más az Ungárpetya – búcsúzunk az LMP-től A Heti Kamu megtudta: ezentúl utasok is vezethetik a MÁV-szerelvényeket, ha a masinisztának lejár a munkaideje
GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT
Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.