Véletlenül leesett

Para-Kovács Imre
2009. 07. 29. · Hócipő 2009/15
Mint arról minden bizonnyal önök is értesültek, az M3-ason véletlenül leesett néhány betonelem hídépítés közben, de szerencsére csak könnyebben sérült meg egy ember, viszont az M3-as megszűnt mint autópálya egy időre. Nem hiszem, hogy nagyobb gondot okozott, elvégre abban a melegben ugyan ki akarna Miskolcra menni, vagy Miskolcról a fővárosba, teljesen felesleges, ott sincs semmi, itt sincs semmi, tessék csak szépen kimenni a telekre vagy a strandra, nem autózni, mint a bolond, így is van épp elég bajunk, nem kell szennyezni a levegőt.

A beszámolókban két érdekes elem is felbukkant rendszeresen, midőn az okokat keresték az illetékesek, méghozzá a kivitelező nyilatkozatai, miszerint emberi mulasztás nem lehetséges, mivel csak könnyebben sérült meg egy munkás, valamint anyaghiba sem okozhatta a balesetet, mert ilyen betonelemekből építik az egész világot, és még egyszer sem fordult elő, hogy hibásak lettek volna.

Nem jártam logika szakra, de azért feltűnt a két érv meglehetősen gyönge volta, hiszen én például egészen biztosan tudok úgy mulasztani, hogy annak következtében senki sem sérül meg (ilyen eset például, ha leejtem a betonelemet, de éppen nincs alatta senki), illetve könnyedén el tudom képzelni azt, hogy sokáig nem gyárt selejtet egy üzem, aztán egyszer csak igen, majd sokáig megint nem, éppen az ilyen hibát szokták anyaghibának nevezni, mert amennyiben egy üzem folyamatosan olyan betonelemeket gyártana, amelyek kettétörnek behelyezés közben, akkor az gányolás lenne, míg ha csak hirtelen akad egy hibás darab, nos, az a hiba.

Előfordulhat természetesen, hogy a betonelem tökéletes volt, a munkások szakszerűek, és mégis bekövetkezett a baj, a híddarab leesett, az M3-as bedugult, a kereskedelmi és közszolgálati médiákok pedig végre kaptak valami anyagot ebben a hőségben.

A közlekedés veszélyes voltát mi sem igazolja jobban, mint hogy ugyanezen a napon kézifék nélkül indult el egy busz a Moszkva téren, és lezúzott néhány gépjárművet.

Átok ül e hazán, mert az M6-oson meg az alagút omlott össze nemrégiben.

Úgy látszik, Magyarországon csak azt lehet felépíteni, amit már előre ellopnak, mert az utaknál, autópályáknál munka közben kell megoldani ezt, és akkor repül a cement, betonelem, fehér festék stb., míg például a nagyszerű völgyhíd esetében nem volt semmi probléma, ahogy a Colbert híd is felépült szépen.

Előre kell gondolkodni, drága barátaim, nem kapkodni a kész tervekkel a kézben, hogy ugyan kinek lehetne elpasszolni azt a kétszáz tonna sódert!

Réges-régen, amikor még nem a hazaáruló, népnyúzó és adócsaló kormány ejtette túszul gyönyörű nemzetünket, rengeteget röhögtünk egy újsághirdetésen, melyben a frissen sztrádaépítési pályázatot nyert cég (amelyik előtte vattacukrot gyártott és női fehérneműt) útépítő mérnököket keresett sürgősen, kiemelt fizetéssel, jelentős munkahelyi juttatásokkal és ingyen szódával, mivel sztrádát kellett építenie, de csak Andráskára lehetett számítani a raktárból, aki szépen rajzolt.

Messzire jutottunk az M3-as hídelemétől, de azért gyorsan leszögezem, hogy fogalmam sincs, ki építi, ki az alvállalkozó, és hogy vannak-e politikus ismerősei, azaz még véletlenül sem utalnék a fenti eszmefuttatással eme konkrét esetre. A baj tudniillik sokkal nagyobb: már nincs szükség egyedi példákra, konkrét megvesztegetésekre, mivel az egész szisztéma rohadt, így aztán szerencsétlen becsületes útépítő (ha a jelentős, megvesztegethetetlenségből adódó versenyhátránya ellenére) elnyer egy pályázatot, akkor sincs semmi, marad minden a régiben, legfeljebb ő lesz a fehér holló, hogy szellemesen és spontán utaljak ezen rovat címére, és ha van olyan peches, hogy véletlenül leejti a hidat az autópályára, akkor így járt, sohasem magyarázza ki magát a közvélemény előtt.

Mindezek fényében rettegéssel gondolok a hamarosan bekövetkező nagy beruházásra, a Margit híd felújítására, ami ugyan előkészítési szempontból inkább hasonlít a Colbert hídra vagy a völgyhídra, azonban mégiscsak túlzottan szem előtt lesz, gyakorlatilag a belvárosban kényszerülnek hidat építeni a szorgalmas munkások, ami részben nagyobb tömegeket érint életveszélyesen, részben pedig figyelő szempárok ezrei előtt kell elpasszolni a felesleges sódert.

Mindannyiunk érdekében remélem, hogy már előre ellopták, amit lehetett.
HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2024/24  •  XI. 20. – XII. 3.
Nézze meg képeinket Magyar Péter bepoloskázásáról! Para-Kovács Imre nem tartja valószínűnek, hogy Magyar Péter szaglóhártyájának regenerálódása után Buddhává változik Farkasházy Tivadar: Orbán Ráhel milliókért öltözött orosz zászlónak október 23-án Váncsa István: mi köze a magyar-argentin űripari együttműködésnek a honvédelem rendszerét feltörő, nem biztos, hogy orosz hekkerekhez? Smuzewitz Ilona: Az amerikai választás visszaadta Semjén hitét. Amerika normális, tehát Semjén is normális, őrület, hogy mennyire! Havas Henrik megtudta a karmelitában, hogy milyen nagy és gazdag lesz Magyarország, amely még nem elég nagy és gazdag, de az lesz! Dési János: nem érti, hogy háborús vészhelyzet és háborús infláció idején miért is töltenék a honvédek a S.E.R.E.G. című sorozat kritizálásával az idejüket? Verebes István újabb Örkényiádái A Heti Kamu megtudta, hogy hatalmasra nőttek Rogán Antal fülei, és mindent hall, ami Budapesten történik
GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.