Véletlenül leesett

Para-Kovács Imre
2009. 07. 29. · Hócipő 2009/15
Mint arról minden bizonnyal önök is értesültek, az M3-ason véletlenül leesett néhány betonelem hídépítés közben, de szerencsére csak könnyebben sérült meg egy ember, viszont az M3-as megszűnt mint autópálya egy időre. Nem hiszem, hogy nagyobb gondot okozott, elvégre abban a melegben ugyan ki akarna Miskolcra menni, vagy Miskolcról a fővárosba, teljesen felesleges, ott sincs semmi, itt sincs semmi, tessék csak szépen kimenni a telekre vagy a strandra, nem autózni, mint a bolond, így is van épp elég bajunk, nem kell szennyezni a levegőt.

A beszámolókban két érdekes elem is felbukkant rendszeresen, midőn az okokat keresték az illetékesek, méghozzá a kivitelező nyilatkozatai, miszerint emberi mulasztás nem lehetséges, mivel csak könnyebben sérült meg egy munkás, valamint anyaghiba sem okozhatta a balesetet, mert ilyen betonelemekből építik az egész világot, és még egyszer sem fordult elő, hogy hibásak lettek volna.

Nem jártam logika szakra, de azért feltűnt a két érv meglehetősen gyönge volta, hiszen én például egészen biztosan tudok úgy mulasztani, hogy annak következtében senki sem sérül meg (ilyen eset például, ha leejtem a betonelemet, de éppen nincs alatta senki), illetve könnyedén el tudom képzelni azt, hogy sokáig nem gyárt selejtet egy üzem, aztán egyszer csak igen, majd sokáig megint nem, éppen az ilyen hibát szokták anyaghibának nevezni, mert amennyiben egy üzem folyamatosan olyan betonelemeket gyártana, amelyek kettétörnek behelyezés közben, akkor az gányolás lenne, míg ha csak hirtelen akad egy hibás darab, nos, az a hiba.

Előfordulhat természetesen, hogy a betonelem tökéletes volt, a munkások szakszerűek, és mégis bekövetkezett a baj, a híddarab leesett, az M3-as bedugult, a kereskedelmi és közszolgálati médiákok pedig végre kaptak valami anyagot ebben a hőségben.

A közlekedés veszélyes voltát mi sem igazolja jobban, mint hogy ugyanezen a napon kézifék nélkül indult el egy busz a Moszkva téren, és lezúzott néhány gépjárművet.

Átok ül e hazán, mert az M6-oson meg az alagút omlott össze nemrégiben.

Úgy látszik, Magyarországon csak azt lehet felépíteni, amit már előre ellopnak, mert az utaknál, autópályáknál munka közben kell megoldani ezt, és akkor repül a cement, betonelem, fehér festék stb., míg például a nagyszerű völgyhíd esetében nem volt semmi probléma, ahogy a Colbert híd is felépült szépen.

Előre kell gondolkodni, drága barátaim, nem kapkodni a kész tervekkel a kézben, hogy ugyan kinek lehetne elpasszolni azt a kétszáz tonna sódert!

Réges-régen, amikor még nem a hazaáruló, népnyúzó és adócsaló kormány ejtette túszul gyönyörű nemzetünket, rengeteget röhögtünk egy újsághirdetésen, melyben a frissen sztrádaépítési pályázatot nyert cég (amelyik előtte vattacukrot gyártott és női fehérneműt) útépítő mérnököket keresett sürgősen, kiemelt fizetéssel, jelentős munkahelyi juttatásokkal és ingyen szódával, mivel sztrádát kellett építenie, de csak Andráskára lehetett számítani a raktárból, aki szépen rajzolt.

Messzire jutottunk az M3-as hídelemétől, de azért gyorsan leszögezem, hogy fogalmam sincs, ki építi, ki az alvállalkozó, és hogy vannak-e politikus ismerősei, azaz még véletlenül sem utalnék a fenti eszmefuttatással eme konkrét esetre. A baj tudniillik sokkal nagyobb: már nincs szükség egyedi példákra, konkrét megvesztegetésekre, mivel az egész szisztéma rohadt, így aztán szerencsétlen becsületes útépítő (ha a jelentős, megvesztegethetetlenségből adódó versenyhátránya ellenére) elnyer egy pályázatot, akkor sincs semmi, marad minden a régiben, legfeljebb ő lesz a fehér holló, hogy szellemesen és spontán utaljak ezen rovat címére, és ha van olyan peches, hogy véletlenül leejti a hidat az autópályára, akkor így járt, sohasem magyarázza ki magát a közvélemény előtt.

Mindezek fényében rettegéssel gondolok a hamarosan bekövetkező nagy beruházásra, a Margit híd felújítására, ami ugyan előkészítési szempontból inkább hasonlít a Colbert hídra vagy a völgyhídra, azonban mégiscsak túlzottan szem előtt lesz, gyakorlatilag a belvárosban kényszerülnek hidat építeni a szorgalmas munkások, ami részben nagyobb tömegeket érint életveszélyesen, részben pedig figyelő szempárok ezrei előtt kell elpasszolni a felesleges sódert.

Mindannyiunk érdekében remélem, hogy már előre ellopták, amit lehetett.
HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2025/10  •  V. 7. – V. 20.
ORBÁN ÉVEKIG FALAZOTT MATOLCSYNAK! Para-Kovács Imre: már várja, hogy Magyar Péter emlőssel szexeljen, ukránoknak kémkedjen és idős asszonyokat gázoljon a zebrán Váncsa István: Szép hazánkban a veszélyhelyzet olyan, mint egykoron a szovjet és a magyar nép barátsága: örök és megbonthatatlan! Smuzewitz Ilona: Balsors akit Weber tép – aki szerint nem pontosan így van a Himnusz szövege, annak át van mosva az agya! Farkasházy Tivadar: hatezer éves a Hócipő Havas Henrik sajtó alá rendezte a karmelitában Orbán főművét, a Háború és békét Dési János lebuktatja magát, hogyan csinálta ki a magyar sertésexportot, amikor tudósított a titokban tartott sertéspestisről Verebes István előzetes riportja a 2026-os választások után a Parlamentből távozó fideszes politikusokról A Heti Kamu megtudta: Kövér László véletlenül saját magát is kitiltotta az Országgyűlésből Selmeczi Tibor: dübörög a jólét, ha akad aki megveszi az 5500 forintos lángost is!
GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.