Ön korrupupt?

Megyesi Gusztáv
2008. 07. 30. · Hócipő 2008/16
Ezt nem én kérdezem a nyájas olvasótól, hanem annak a vizsgálóbizottságnak a tagjai tették fel a parkolóőröknek, amely bizottság belső ellenőrzés során kíván fényt deríteni a Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft.-ben dúló korrupcióra. Amiről röviden csak annyit: a parkolóőrök és azok főnökei hosszú éveken át saját zsebre dolgoztak, mígnem az egyik parkolóőr terített a sajtónak, minek következtében most boldog-boldogtalan meg akarja tisztítani a szakmát a korrupciótól s vele egy füst alatt mindjárt az egész közéletet.

Ennek jegyében kérdezi most a vizsgálóbizottság a vizsgált személyt, hogy „ön korrupt-e”.

Figyeljük meg a kérdés tömörségét és lényegre törő jellegét: a kérdezők nem mismásolnak, nem rabolják az adófizetők pénzét és idejét, hanem egyből a probléma közepébe vágnak, nem kétséges, hogy sikerrel. E lap szerkesztői és szerzői már-már vallási fanatizmussal hisznek az emberek, de különösen a parkolóőrök jóhiszeműségében, ám mindenekelőtt a megtisztulásba vetett makacs hitükben, ezért minden további nélkül el tudjuk képzelni, amint a parkolóőrök és főnökeik már az első kérdésre egymás után horgasztják le bűnbánóan a fejüket, majd beismerő vallomást téve csak azért nem kérik a hatóságoktól saját maguk azonnali letartóztatását, hogy legyen idejük hazamenni, és az adófizetők elkorrumpált pénzét mihamarabb visszaszolgáltatni a Városházának, amely aztán még aznap továbbítja a károsultaknak.

Ahogyan az már lenni szokott.

Megjegyzem, a második és a harmadik kérdés is profi vizsgálóbizottságra utal: 2. Mit tud a korrupcióról? 3. Ismeri a botrányt kirobbantó D. Józsefet?

A korrupció csúnya dolog - felelnénk szinte azonnal a 2. kérdésre, ha kivizsgálandó parkolóőrök volnánk -, szüntelenül változó életünk rákfenéje, amit azonnal ki kell metszeni a társadalom szervezetéből. A felületi kezelés nem elég; nem véletlen, hogy egyszeri és kétkezi parkolási főnöktől kezdve a polgármesteren át egészen a miniszterelnökig mindenki a korrupcióellenes harcra fókuszál már évek óta. A 3. kérdésre azonban sajnálattal azt kell válaszolnunk, hogy nem, D. József botrányt kirobbantó parkolóőrt nem ismerjük, ám ha ismertük volna is korábban, netán munka- s az ezzel járó üzleti kapcsolatból kifolyólag, az ilyen embert mától nem ismerjük, sőt ezek után a köszönését se vagyunk hajlandók fogadni.

Eme őszinte és töredelmes vallomásunk alapján aztán a vizsgálóbizottság, amely egyébiránt két önkormányzati emberből és a parkolási cég két munkatársából áll, ergo hozzáértése és objektivitása vitán felüli, nyilván alapos és a közvéleményt megnyugtató jelentést tesz közzé. Más nemigen várható. Az összes most felháborodott szervezet, hivatal és potentát ugyanis a leginkább szitkozódó főpolgármesterrel az élen pontosan tudja, hogy a parkolási társaságok már eleve korrupciós céllal és tartalommal jöttek létre, ekképpen pártszervezeteknek mint gyakorló bűnszervezeteknek is erősen közük van hozzájuk, ám mindez nyilván valami fatális adminisztrációs tévedésből kifolyólag nem szerepel az alapító okiratukban.

Változás a parkolási társaságok status quójában tehát nem várható, legfeljebb annyi, hogy míg a parkolóőrök ezután csak megszorításokkal korrumpálhatnak, az egész maffiát üzemeltető hivatal és üzleti, politikai társaság változatlan módon, ahogyan eddig; változás itt csak akkor lesz, ha polgári engedetlenségből kifolyólag a gépkocsik egy álló hónapon át nem állnak meg parkolni, hanem szüntelenül köröznek a városban, a parkolótársaságok meg pusztuljanak bele.

Mondhatni erre, hogy ez nem volna olcsó mulatság, hiszen az üzemanyag még mindig drágább, mint a parkolás, ám ez nem feltétlenül igaz. Ha az olvasó figyelmesen olvassa az újságokat s kutakodik az interneten, akkor feltűnhet neki, hogy az épülő M6-os autópálya mellett, Szekszárd és Bóly között valóságos Eldorádó fogadja az autósokat. A piaci jelentések szerint - és ez nem vicc, hanem megjelent és ellenőrzött hír -, a négytengelyes földhordó billencsek sofőrjei literenként 250 forintért adják a gázolajat, amely árban benne van a házhoz szállítás is, sőt a pilóta személyesen segít a vevőnek saját kannába pumpálnia az üzemanyagot.

Ennél is olcsóbb, mert csak 220-230 forintba kerül a last minute üzemanyag. Ez, amint a neve is utal rá, nem a hagyományos módon kapható, hanem elő kell jegyeztetni magunkat a sofőröknél, aztán majd ők jelentkeznek mobilon, hogy mikor mehetünk, de akkor aztán tényleg menni kell, ergo ez csakugyan last minute üzemanyag.

Ennél is nagyobb kedvezményt kapunk, ha nagy tételben vásárolunk: 1000 liter gázolajnál már csak 200 forintba kerül literje. Azt már nem is említem, hogy a legjobban akkor jövünk ki, ha egyenesen az M6-os környékén építkezünk. Itt az autópálya-anyagból a piaci 20-22 ezer forintos ár helyett 9-10 ezer forintért adják az építőanyag köbméterét; ez annyira prosperáló üzletággá vált az M6-os mellett, hogy az egyik szakértő szerint a múlt héten a Bátaszéknél lévő alagút nem az esőzések miatt omlott be, sőt be sem omlott, hanem egyszerűen eladták, csak a vevő szakszerűtlenül akarta elszállítani.

De nyilván majd ezt is kivizsgálja a korrupcióellenes bizottság:

- Ön lop?

- Én, kérem, nem lopok.

- Akkor rendben van. És elnézést kérünk a zavarásért.

- Kérem, nem történt semmi.
HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2024/22  •  X. 23. – XI. 5.
Para-Kovács Imre ha magyar lesz mindenki a bolygón, mi akkor is előbb voltunk magyarok, mint ők! Váncsa István: Kóstólt-e már vattacukor ízű tücsöksnacket? Hát libatepertő ízű vattacukrot? Smuzewitz Ilona: az euró luxuscikk lett, ahogy az élelmiszer is, az oligarchák idegesek, rövidesen már csak egymástól tudnak lopni Farkasházy Tivadar Orbán Balázs utcát talált a Gyógyszergyár utcában Havas Henrik megtudta, hogy hazánkban ezentúl a sikeresség mutatója nem a GDP lesz, hanem a Bruttó Nemzeti Boldogság Lendvai Ildikó: a Nemzeti Konzultáció mindig felvidít, örömöt okoz, ha hülyének néznek! Dési János: az igazság bolsi-libsi trükk, nem csoda, hogy be is tiltották a múlt héten Farkasházy és Verebes a Magyar Rádió gengszterek által bontásra ítélt egykori szellemi központjáról, a Pagodáról Nem Lehet Más az Ungárpetya – búcsúzunk az LMP-től A Heti Kamu megtudta: ezentúl utasok is vezethetik a MÁV-szerelvényeket, ha a masinisztának lejár a munkaideje
GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.