Csupa jó hír

Buzsik Zsolt
2013. 12. 23. · Hócipő 2013/26
Teher alatt nő a médiabirodalom: a Fideszé is az ellenzékben töltött „elmúlt nyolc évben” szökkent igazán szárba. Ami az ellenzékben töltött évek számát illeti, a baloldali médiának is szép kilátásai vannak a terebélyesedésre. Persze nem minden baloldali bokorban teremnek Simicska Lajosok, Nyerges Zsoltok, Liszkay és Széles Gáborok, de 8–12 év alatt ott is sikerülhet kinevelni 4-5 hasonló formátumú médiacézárt. Nem lesz könnyű balos Infocentereket, Publimontokat, Mahirokat, Adveniókat, Théma Lapkiadókat és Echo Hungáriákat gründolni, de 2030-ra akár még ez is összejöhet.

Nem mintha elégedetlen lennék a jelenlegi médiakínálattal. Jobb hónapokban például az egyetlen országos kereskedelmi rádió, a Nyerges-féle Class FM hírműsoraiban az ellenzéki politikusok megszólalási aránya elérheti akár a 10 százalékot is! Sőt a Tényekben ez az arány már 20 százalék fölé kúszik, amivel a TV2 már komoly versenytársa az m1-nek és a Hír TV-nek a kiegyensúlyozatlan tájékoztatásban.

Hiába, a TV2 hírpolitikai tanács - adója a Hír TV-ből érkezett, és a csatorna igazgatója sem politizál azóta, mióta a könyvesboltjában a Fidesz hivatalos kopogtatócédula-gyűjtő helye működött. Nyerges Zsolt tehát kitűnő üzleti érzékkel döntött úgy, hogy ezeket már meg sem kell venni. De a közszolgálati média is jó kezekben van, ha Németh Zsolt trükkmester hírigazgató lehet,vagy az Arany Mikrofon - állvány Díjjal kitüntetett Ober sovszky vezetheti az Estét.

A nyomtatott sajtó viszont megsínyli az állami cégek reklámbojkottját: a felcsúti Puskás Akadémia sajtófőnöke által főszerkesztett FourFourTwo labdarúgó magazinban csak 53 millióért hirdettek az állami cégek, és a Heti Válasz is csak alig több mint 20 százalékot (kb. 280 milliót) hasított az állami hirdetési piacból.

Úgy tűnik, a külföldi médiumokat viszont a baloldal pénzeli: a német gyerekhíradó piros lapot ad Magyarországnak, a svédek egyoldalúan mutatják be a magyar politikai helyzetet, egy osztrák tudósító pedig „Üdvözlet Orbán-földről” köszöntéssel zárja az e-mailjeit. Nagyköveteink, miniszterelnökünk, Kumin Ferencünk, Lovas Istvánunk teljes joggal háborodik fel az ilyen seggfejek elfogult tájékoztatási metódusán.

Ezer szerencse, hogy az Egyesült Államokban Fellegi Tamás lett a fő lobbistánk, és az általa vezetett, a két nagyhatalom (Magyarország és USA) együttműködését szolgáló nonprofit szervezet közel 20 millió dollárt kapott a magyar kormánytól. Meg is van az eredménye: amerikai gyermekhíradókban egy szóval sem bírálták még Magyarországot.
HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2019/25  •  XII. 4. – XII. 17.
SAJNOS A HÁZELNÖK ÚRNAK IDÉN MÁR TÍZ ROHAMA VOLT Para-Kovács Imre: Doktor Kövért világítótoronyba helyezték, ahol levont a delfinek fizetéséből hárommilliárdot, majd sirályt sütött Váncsa István okoskenyeret hajkurászik a pékségben Bartus László: Putyin medvenyelvet főz Németh Szilárd pacalreceptje alapján Farkasházy Tivadar: Szerezzen a szülő iskolát, műveltséget, tudást a gyereknek, az államnak pont elég a sok stadionnal vesződni Dési János: Hányat tudott Deák Ferenc dekázni? Képes volt-e fejelni gróf Bethlen István? Pedig ők is igazságügyminiszterek voltak Smuzewitz Ilona: Tudatfoglalási vészhelyzetet hirdetett a kormány! Bakács Tibor Settenkedő: Már a havat is ellopják, az elakadt hóekék csak tudatunk tartalmának letisztítására jók Vízcipő: új tudományos rovatunk Magyar Nemzeti Hungarikumtudatot mért a Ludovikán
HANGOS HÓCIPŐ



Műsoraink 2019 szeptemberének végén, az angyalföldi Radnóti Miklós Művelődési Központban hangzottak el élőben.

Közreműködnek: Hernádi Judit, Gálvölgyi János, Kern András, Hajós András, Havas Henrik, Kéri László, Nádas György, Varga Ferenc József, Para-Kovács Imre, Selmeczi Tibor és Farkasházy Tivadar.
PARTNEREINK


GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.