Nomen est Omen - de miért?

Ürmös Zsolt és Varga Ferenc József
2008. 09. 24. · Hócipő 2008/20
Nemrég a neten volt olvasható egy hír: gyerekeken tesztelték a márkanév jelentőségét. Egy csoportban minden gyerek két hamburgert kapott, egy sima papirost, meg egy nagy sárga M betűst. A gyerekek 90%-a a nagy M-es, már jól ismert „márkájú” szendvicset találta jobb ízűnek, és csak a maradék 10% jött rá arra, hogy mindkét papírban ugyanolyan hamburger volt. A baj az, hogy a felnőttek 90%-a is így „gondolkodik”!



Teszt egy közértben

- Kezitcsókolom, szereti a csokit?

- Igen! Nagyon, most is vettem.

- Adok önnek két csokit, az egyik ilyen mezei piros papírban van, a másikon meg Hajdú Péter van. Szereti a Hajdú Pétert?

- Nem tuddooom, nekem őőő olyaan kis nem tudooom, de mindig nézem, mer’ valamit kell nézni!

- No, akkor tessék megkóstolni a csokikat. ...

- Nos? Melyik volt finomabb?

- Amelyiken a Hajdupéter van.

- Igen? És miért?

- Nem tudom, nekem az jobban ízlett. A másik az olyan semmilyen volt.

- Akkor elárulom, mindkét csokoládé ugyanaz volt, csak a csomagolás volt más.

- Nem baj, nekem a hajdupéteres volt a jobb, akkor is!

- De miért?

- Mer’ ő most megnősült, és sokat lehet róla olvasni a’ ujságokba’ meg benne van a tévébe’.




Kérdéseim

Egy nyelviskola plakátjára minek a Rúzsa Magdolna? Ő nyelvtanár az iskolánál?

A könyvesboltokban miért érdekes, hogy a Stahl Judit mit olvas?

A közértekben miért fontos, hogy a Frei Tamás milyen kávét iszik?

Aki a tévében szerepel, feltétlenül értékesebb tagja a társadalomnak? (Tehát pl. Győzike kontra egyetemi docens.)

Ugyanezen sztárok hitelesebbek is, mint egy szakember? Mondjuk, ha a Balázs szerint egészséges a kaja, akkor már ehetjük is?

Ha a Norbi vagy a Béres Alexandra van a müzliszeleten, akkor több benne a vitamin?

Hány iskola kell ahhoz, hogy az ember a sztárral reklámozott terméket vegye meg?

Aki/ami ismert, az biztos, hogy jó és megbízható?

Most, hogy a mellrák ellen és a véradás mellett is sztárokat látunk, kevesebb a beteg?

Ha a Kiszel Tünde azt mondaná, hogy fessük lilára a szobánkat, hányan csinálnák utána?




Sorozatok sztárokkal

Ha egy plázába tévedünk, könnyen megakadhat a szemünk Stahl Judit könyvespolcán, Pálffy István borválogatásán, vagy éppen Frei Tamás kedvenc kávéin. Hát akkor gazdagítsuk a sort még pár sorozattal!

Lagzi Lajcsi kedvenc fogyókúrás receptjei - A káposztalevestől a disznótorosig...

Zámbó Árpy kozmetikumok - A Zámbó család szépségének titka!

Postás Józsi fúziós jazz albumai - Kaczor Feri ajánlásával.

Győzike angol nyelvkönyv válogatása - Dicsak kibeszél?

Josef Fritzl mélyépítési kislexikon gyűjteménye - Családi építkezőknek.

Molnár „Nagy Ő” Anikó légzsákválogatása - avagy szilikoncicik ötcsillagos törésteszt- tel.

Bíró Ica: Ami a római jogból kimaradt - Joghézagok a metáltól az aerobikig.

Szikora Robi: válogatott gidamesék - A róka és a két medvegida.

Pokrivtsák Mónika: Beszélni nehéz sorozat - Avagy kimondhatatlan nevek Ritko Emíliától Vujity Tvrytkóig.




VFJ könyvespolca

1. Havas Henrik: K...a anyád!

2. Gáspár Győző: A tiedé!

3. Jáksó László: Az állam én vagyok

4. Ábel Anita: Atomfizika

5. Szántó Dávid: A fülem ül-e?

6. Fásy Ádám: Gondolatok a könyvtárban

7. Bunyós Pityu: A Pink Floyd-korszak

8. Fésűs Nelly: A kopasz férfiakról

9. Dundika: Párhuzamok Johann Wolfgang Goethe verseiben

10. Medveczky Ilona: Élet a halál után




Otthon ciki?

Nem is olyan régen egy valamirevaló hollywoodi csillagnak lealacsonyító volt reklámokhoz adnia az arcát. A reklámszerződések fű alatt köttettek, és a kikötés az volt, hogy a reklámot Amerikától lehetőleg minél messzebb mutassák be. Ázsia áldott helyzetben volt emiatt, és mi is. George Clooney-t például csak mi láthattuk márkás borpárlatot iszogatni, és Jennifer Aniston is kizárólag nekünk, keleten duruzsolta a hajfestékreklámban, hogy ő bizony megérdemli.
(forrás: www.hvg.hu)




Elfelejtett celebek

Vannak olyan sztárok, akik nem reklámoznak semmilyen terméket vagy szolgáltatást, pedig a maguk nemében komoly reklámértéket képviselnek. A következő pár sorban marketingszakemberek figyelmébe ajánljuk őket.

Ifj. Knézy Jenő - A fogorvosok szövetsége figyelmébe ajánljuk a sportriportert, főleg mióta egy ütéssel eltörte felesége állkapcsát.

Fekete Pákó - Nyelviskolák számára kiváló reklámarc lehetne a különlegesen gazdag magyar szókincséről és autentikus dél-borsodi kiejtéséről elhíresült didi-király. Jelszava lehet: „Ne cívassá! É is itt tanútam hulye kocsog!”

Kelemen Annácska - A szőkeséget a Gazdasági Minisztérium figyelmébe ajánljuk. Ő lehetne a magyar szilikonvölgy reklámarca.

Komáromi Pisti - A Kárpátok Pavarottija, aki hang nélkül lett énekes. Ideális jelölt a Kodály Zeneműbolt arcának.

Dávid Ibolya - A magyar Mata Hari, a legújabb James Bond filmet promotálhatná. A 007-es is őt figyelte meg…

Zalatnai Cini - Bankok számára ajánljuk. Egyrészt bármikor tölcsért tud csinálni a kezéből. Másrészt igazán meggyőző reklámarca lehetne bármelyik ingyenhitelnek.

Maria Geronazzo - A szilikonszájú díva természetesen az O betű két lábon járó reklámarca lehetne.
HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2024/9  •  IV. 24. – V. 8.
Para-Kovács Imre: senki sem akarja Orbánt elhallgattatni, csak ha lehet inkább beszéljen olyan türk tudatú országokban, ahol szívesen látják őt és retardált barátait Váncsa István: Az Unió úgy döntött, hogy most már aztán tényleg az asztalra csap, és a négypárti többség neki is látott egy újabb határozattervezet megfogalmazásának Smuzewitz Ilona: a létezés a Fidesz által lehetséges, a Fidesz nélkül a farkasok együtt legelnének a bárányokkal, de a Fidesz meghozta a szabadságot és a magántőkealapokat Farkasházy Tivadar hiányolja Magyar Péter 12 pontjából az „örök élet +20 évet” Havas Henrik elfogta Varga Judit „Te mocskos áruló, kedves Péter” kezdetű levelét Kéri László: Forgatókönyv lejáratáshoz Dési János őrült rohangálást látott a Karmelitában, amikor kiderült, mégsem lesz meg az ajándékba odaígért áruházlánc Verebes István újabb Örkényiádái A Heti Kamu megtudta: Orbán annyira megirigyelte az influenszerek Deák téri pénzszórását, hogy saját kezűleg fog krumplit szórni a Karmelita erkélyéről
GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.