A sebesség rabjai
Szabados Gábor
2008. 08. 30.
A sebesség rabjai ők. Nem tűrnek meg semmiféle béklyót, nem lehet őket szabályokkal, traffipaxokkal, pénzbüntetésekkel megfékezni. Szenvedélyük a száguldás. Egyikükkel sikerült beszélgetnünk, de csak azért, mert most éppen nem száguld: darabokra törve fekszik egy kórházban. Szabados Gábor interjúalanya Radiál Ernő, közúti versenyző.Hócipő: Nem bánja?
Radiál Ernő: De. Nagyon. A kieső időt. Amit itt kell töltenem, tétlenül. Egyébként megpróbáltam rávenni a nővérkét, hogy néha gurítson ki az ággyal a folyosóra, aztán hajrá, de nem meri.
Hócipő: Alaposan összetörte magát.
Radiál Ernő: Ez benne van a pakliban.
Hócipő: És ha másban tesz kárt?
Radiál Ernő: Az is benne van. Aki fél, ne menjen az útra!
Hócipő: Miért nem ment el autóversenyzőnek? Ha annyira szereti a száguldást.
Radiál Ernő: Nem szeretnék profi sportoló lenni. Megmaradok amatőrnek. Az a tiszta, amikor az ember nincs kiszolgáltatva főnöknek, csapatnak, szponzornak, szerelőknek. Én nem a közönség kegyeiért, nem a pénzért versenyzek, hanem a dicsőségért.
Hócipő: Elég sajátságos. Ahol mi közlekednénk, ott maga gyilkos ámokfutást rendez.
Radiál Ernő: Még nem volt halálos balesetem, úgy, hogy ezt visszautasítom... Illetve... Most jut eszembe... Mégse utasítom vissza. De ne higgyen engem valami magányos harcosnak...
Hócipő: Harcos? Ki ellen harcol?
Radiál Ernő: Nem ki, hanem mi. A légellenállás ellen. Szóval: vagyunk jó páran, akik igyekszünk kihasználni az autó és az út adta lehetőségeket.
Hócipő: Szabálytalanul.
Radiál Ernő: A szabályokat emberek alkotják. És emberek szegik meg. Ha úgy adódik, fizetünk.
Hócipő: Akár az életükkel.
Radiál Ernő: Ne huhogjon már! Tiszta vészmadár! Károgni jött vagy okosodni?
Hócipő: Okosodni.
Radiál Ernő: Na. Akkor kérdezzen.
Hócipő: Mit szól hozzá, hogy augusztus 26-án Borsod megyében, az M30-as autópálya hejőkeresztúri pihenőjénél a megengedett 130 kilométer/óra helyett egy 214 kilométer/óra sebességgel száguldó személyautót fotózott le a traffipax?
Radiál Ernő: Nem rossz. De nem is olyan szuper. 150 ezer forint. Amúgy majdnem ugyanott augusztus 19-én is csináltak a rendőrök egy 150 ezer forintos fényképet, de az a kolléga csak 210-zel ment.
Hócipő: És maga?
Radiál Ernő: Ez a legutóbbi 220 volt.
Hócipő: A féknyomokból ítélve?
Radiál Ernő: Hová gondol! Nincsenek féknyomok. Az nem szabályos! Az autó feketedoboza ennyit rögzített. Fotó sajnos nem készült, mert ott pont nem volt traffipax. Amúgy ha már a fair versenyzésnél tartunk, itt van annak a mitshubisisnek az esete, akit mélyen elítélek. 254 kilométer/órával ment az M7-es fonyódi szakaszán, a rendőrök be is mérték, de azonosítani nem tudják, mert nem volt rendszáma. Az ilyet nem szeretem. Ráadásul ostoba, mert így nem is lehet hitelesíteni az eredményét. Ugyanez a probléma a motorosokkal, ugyanis a lézeres sebességmérő a járművet szemből fényképezi le, a motorokon pedig hátul van a rendszám.
Hócipő: Esetleg feltehetnének előre is egyet.
Radiál Ernő: Talán. Bár... Lehet, hogy az meg balesetveszélyes. Tudja, mint annak idején a Volga orrán a szarvas.
Hócipő: Hallott a miskolci rekorderről?
Radiál Ernő: No, az tényleg klassz pasas. Bár én a belvárosi száguldást annyira nem kedvelem mint az országútit, de elismerem azokat a teljesítményeket is. Igen, hallottam, hogy húsz nap alatt háromszor bukott meg a versenyző Miskolcon, a belvárosban Először 120-szal ment az 50 helyett, azután 94-gyel, harmadszorra már csak 89-cel. Remélem, nem gyávult el. Összesen 280 ezer forintnyi bírságot szedett össze, és ami az egészben különösen tiszteletre méltó teljesítmény, hogy mindhárom alkalommal ugyanazon a helyen, a Soltész Nagy Kálmán utcán futott a traffipaxba. Így legalább megtanulja az ország sportszerető lakossága, hogy ki volt Soltész Nagy Kálmán. Maga tudja?
Hócipő: Nem.
Radiál Ernő: Egy korábbi polgármester. Szóval: jó helyre jött hozzám, ha tanulni akar. No, mindjárt jön a nővérke, és beköti az infúziót. Attól nagyon félek, a tű miatt. Ha ezt az egészet megírja, tegye már bele, hogy mindenképpen szeretnék összefutni ezzel a miskolci pasassal.
Szabados Gábor
legolvasottabb cikkei
legolvasottabb cikkei
Szabados Gábor
legfrissebb cikkei
legfrissebb cikkei
HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2024/22 • X. 23. – XI. 5. Para-Kovács Imre ha magyar lesz mindenki a bolygón, mi akkor is előbb voltunk magyarok, mint ők! Váncsa István: Kóstólt-e már vattacukor ízű tücsöksnacket? Hát libatepertő ízű vattacukrot? Smuzewitz Ilona: az euró luxuscikk lett, ahogy az élelmiszer is, az oligarchák idegesek, rövidesen már csak egymástól tudnak lopni Farkasházy Tivadar Orbán Balázs utcát talált a Gyógyszergyár utcában Havas Henrik megtudta, hogy hazánkban ezentúl a sikeresség mutatója nem a GDP lesz, hanem a Bruttó Nemzeti Boldogság Lendvai Ildikó: a Nemzeti Konzultáció mindig felvidít, örömöt okoz, ha hülyének néznek! Dési János: az igazság bolsi-libsi trükk, nem csoda, hogy be is tiltották a múlt héten Farkasházy és Verebes a Magyar Rádió gengszterek által bontásra ítélt egykori szellemi központjáról, a Pagodáról Nem Lehet Más az Ungárpetya – búcsúzunk az LMP-től A Heti Kamu megtudta: ezentúl utasok is vezethetik a MÁV-szerelvényeket, ha a masinisztának lejár a munkaideje
2024/22 • X. 23. – XI. 5. Para-Kovács Imre ha magyar lesz mindenki a bolygón, mi akkor is előbb voltunk magyarok, mint ők! Váncsa István: Kóstólt-e már vattacukor ízű tücsöksnacket? Hát libatepertő ízű vattacukrot? Smuzewitz Ilona: az euró luxuscikk lett, ahogy az élelmiszer is, az oligarchák idegesek, rövidesen már csak egymástól tudnak lopni Farkasházy Tivadar Orbán Balázs utcát talált a Gyógyszergyár utcában Havas Henrik megtudta, hogy hazánkban ezentúl a sikeresség mutatója nem a GDP lesz, hanem a Bruttó Nemzeti Boldogság Lendvai Ildikó: a Nemzeti Konzultáció mindig felvidít, örömöt okoz, ha hülyének néznek! Dési János: az igazság bolsi-libsi trükk, nem csoda, hogy be is tiltották a múlt héten Farkasházy és Verebes a Magyar Rádió gengszterek által bontásra ítélt egykori szellemi központjáról, a Pagodáról Nem Lehet Más az Ungárpetya – búcsúzunk az LMP-től A Heti Kamu megtudta: ezentúl utasok is vezethetik a MÁV-szerelvényeket, ha a masinisztának lejár a munkaideje
GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT
Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.