A mintametró

Majláth Mikes László
2009. 08. 10.
Magyarország számára is minta lehet az új berlini metrószakasz, amely egy megállóból áll, s mégis másfél évtizedig építették a német kollégák. A berlini metróépítés felelősének sikerült a közelébe férkőznie a Hócipő riporterének.


Hócipő: Kedves német illetékes! Mit tud mondani az új berlini metróvonal építési sebességéről?

Metrós: Az első kapavágást még Helmuth Kohl végezte el 1995-ben, s most készült el az egyetlen megállóból és két végállomásból álló, 1800 méter hosszú vonal.

Hócipő: Nem kapkodták el a dolgot?

Metrós: A magyar metróépítők ennél valóban gyorsabban haladnak. A mi fúrópajzsunk havonta átlagosan 11 métert haladt.

Hócipő: 14 évnél akkor is előbb kellett volna végezniük.

Metrós: Jó, jó, de vízbetörés is volt. Az sem tudtuk, honnan jön a víz. Egy sörfőzdéből vagy a Reichstagból.

Hócipő: Honnan hová vezet ez a grandiózus vállalkozás?

Metrós: Az új vonal a Brandenburgi kaputól vezet a 2006-os labdarúgó világbajnokságra elkészült új főpályaudvarra.

Hócipő: Előreláthatóan mennyien fogják használni az új metrószakaszt?

Metrós: Előreláthatólag napi 6400-an, főleg turisták.

Hócipő: Az nem valami sok. Ennél többen mennek gyalog. Mi akadályozta még az építést?

Metrós: Az építés 2001-ben leállt, mert a fővárosi önkormányzat nem tudta finanszírozni az építkezést.

Hócipő: Ez nálunk nem fordulhat elő.

Metrós: Jó maguknak. Amíg viszont állt az építkezés, scifi filmeket forgattak a kihalt alagútban. Itt vették fel például a Kaptár több jelenetét.

Hócipő: Ez már megérte. S mennyibe került ez az egész kísértetjárta metróvonal?

Metrós: 320 millió euróba. Ennyi pénzből már építhettünk volna egy összberlini hullámvasutat.

Hócipő: Ez igen sok pénz. A pesti metró kevesebből épül, igaz itt nem Kohl kancellár csinálta az első kapavágást, hanem Demszky főpolgármester.

Metrós: Ez biztos?

Hócipő: A pesti metrónál semmi sem biztos. Az egyik alagút már átért a Duna alatt a Dimitrov térig.

Metrós: Még most is Dimitrov térnek nevezik?

Hócipő: Pontosabban Vámház tér. Az itteni piaci csarnokban vásárolt annak idején fokhagymát Margaret Thatcher.

Metrós: Gratulálok. A mi vonalunkon a Bundestag nevű egyetlen megálló a kancellári hivatal és a képviselői irodaház között épült meg.

Hócipő: Nálunk a képviselői irodaház és a parlament között az 1-es villamos jár.

Metrós: És azon hány honatya utazik?

Hócipő: Egy sem. Mind kocsival jár. Korlátlanul kapnak költségtérítést.
HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2024/24  •  XI. 20. – XII. 3.
Nézze meg képeinket Magyar Péter bepoloskázásáról! Para-Kovács Imre nem tartja valószínűnek, hogy Magyar Péter szaglóhártyájának regenerálódása után Buddhává változik Farkasházy Tivadar: Orbán Ráhel milliókért öltözött orosz zászlónak október 23-án Váncsa István: mi köze a magyar-argentin űripari együttműködésnek a honvédelem rendszerét feltörő, nem biztos, hogy orosz hekkerekhez? Smuzewitz Ilona: Az amerikai választás visszaadta Semjén hitét. Amerika normális, tehát Semjén is normális, őrület, hogy mennyire! Havas Henrik megtudta a karmelitában, hogy milyen nagy és gazdag lesz Magyarország, amely még nem elég nagy és gazdag, de az lesz! Dési János: nem érti, hogy háborús vészhelyzet és háborús infláció idején miért is töltenék a honvédek a S.E.R.E.G. című sorozat kritizálásával az idejüket? Verebes István újabb Örkényiádái A Heti Kamu megtudta, hogy hatalmasra nőttek Rogán Antal fülei, és mindent hall, ami Budapesten történik
GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.