A mintametró

Majláth Mikes László
2009. 08. 10.
Magyarország számára is minta lehet az új berlini metrószakasz, amely egy megállóból áll, s mégis másfél évtizedig építették a német kollégák. A berlini metróépítés felelősének sikerült a közelébe férkőznie a Hócipő riporterének.


Hócipő: Kedves német illetékes! Mit tud mondani az új berlini metróvonal építési sebességéről?

Metrós: Az első kapavágást még Helmuth Kohl végezte el 1995-ben, s most készült el az egyetlen megállóból és két végállomásból álló, 1800 méter hosszú vonal.

Hócipő: Nem kapkodták el a dolgot?

Metrós: A magyar metróépítők ennél valóban gyorsabban haladnak. A mi fúrópajzsunk havonta átlagosan 11 métert haladt.

Hócipő: 14 évnél akkor is előbb kellett volna végezniük.

Metrós: Jó, jó, de vízbetörés is volt. Az sem tudtuk, honnan jön a víz. Egy sörfőzdéből vagy a Reichstagból.

Hócipő: Honnan hová vezet ez a grandiózus vállalkozás?

Metrós: Az új vonal a Brandenburgi kaputól vezet a 2006-os labdarúgó világbajnokságra elkészült új főpályaudvarra.

Hócipő: Előreláthatóan mennyien fogják használni az új metrószakaszt?

Metrós: Előreláthatólag napi 6400-an, főleg turisták.

Hócipő: Az nem valami sok. Ennél többen mennek gyalog. Mi akadályozta még az építést?

Metrós: Az építés 2001-ben leállt, mert a fővárosi önkormányzat nem tudta finanszírozni az építkezést.

Hócipő: Ez nálunk nem fordulhat elő.

Metrós: Jó maguknak. Amíg viszont állt az építkezés, scifi filmeket forgattak a kihalt alagútban. Itt vették fel például a Kaptár több jelenetét.

Hócipő: Ez már megérte. S mennyibe került ez az egész kísértetjárta metróvonal?

Metrós: 320 millió euróba. Ennyi pénzből már építhettünk volna egy összberlini hullámvasutat.

Hócipő: Ez igen sok pénz. A pesti metró kevesebből épül, igaz itt nem Kohl kancellár csinálta az első kapavágást, hanem Demszky főpolgármester.

Metrós: Ez biztos?

Hócipő: A pesti metrónál semmi sem biztos. Az egyik alagút már átért a Duna alatt a Dimitrov térig.

Metrós: Még most is Dimitrov térnek nevezik?

Hócipő: Pontosabban Vámház tér. Az itteni piaci csarnokban vásárolt annak idején fokhagymát Margaret Thatcher.

Metrós: Gratulálok. A mi vonalunkon a Bundestag nevű egyetlen megálló a kancellári hivatal és a képviselői irodaház között épült meg.

Hócipő: Nálunk a képviselői irodaház és a parlament között az 1-es villamos jár.

Metrós: És azon hány honatya utazik?

Hócipő: Egy sem. Mind kocsival jár. Korlátlanul kapnak költségtérítést.
HÓCIPŐ AZ ÚJSÁGOSNÁL
2024/22  •  X. 23. – XI. 5.
Para-Kovács Imre ha magyar lesz mindenki a bolygón, mi akkor is előbb voltunk magyarok, mint ők! Váncsa István: Kóstólt-e már vattacukor ízű tücsöksnacket? Hát libatepertő ízű vattacukrot? Smuzewitz Ilona: az euró luxuscikk lett, ahogy az élelmiszer is, az oligarchák idegesek, rövidesen már csak egymástól tudnak lopni Farkasházy Tivadar Orbán Balázs utcát talált a Gyógyszergyár utcában Havas Henrik megtudta, hogy hazánkban ezentúl a sikeresség mutatója nem a GDP lesz, hanem a Bruttó Nemzeti Boldogság Lendvai Ildikó: a Nemzeti Konzultáció mindig felvidít, örömöt okoz, ha hülyének néznek! Dési János: az igazság bolsi-libsi trükk, nem csoda, hogy be is tiltották a múlt héten Farkasházy és Verebes a Magyar Rádió gengszterek által bontásra ítélt egykori szellemi központjáról, a Pagodáról Nem Lehet Más az Ungárpetya – búcsúzunk az LMP-től A Heti Kamu megtudta: ezentúl utasok is vezethetik a MÁV-szerelvényeket, ha a masinisztának lejár a munkaideje
GYENGÉBBEK KEDVÉÉRT Képaláírásaink a képzelet szüleményei, nem a rajtuk szereplők mondták. • A Hócipő hírei álhírek. • A Képzelt riportok álinterjúk, nem az azokban nevesített személyek szólalnak meg bennük. • Legyen résen: oldalunkon a valódiak mellett alkalmanként álhirdetések is előfordulnak • A Föld gömbölyű.