Plázabérlők
Kovács András Péter
2007. 11. 21. · Hócipő 2007/24
Az újonnan épülő plázák új bérlői kört és új bérlői igényeket is teremtenek.
A régi, 60-80 négyzetméteres butikok helyébe az impozáns, 100-150
négyzetméteres vásárlóterek lépnek.
A versenyben lefelé szoruló bérleti díjak
azonban más bérlőket is vonzanak. A Fővárosi Gázművek és az ELMŰ például a
karácsonyra elkészülő BudaMallban közös ügyfélszolgálati irodát szeretnének,
egybe nyitott dühöngővel, ahol az ügyfelek gumi-panaszkönyveken és egymáson
vezethetik le a feszültséget, a gyerekeknek pedig ugráló várként is szolgálna.
Már több sportbolt is jelezte, hogy a cipőosztály és a kerékpárok között
minimum kispályás focikat bonyolítanának, de a jéghoki lenne az ideális. A
játékboltok annak örülnének, ha a vevőket kisvasút vinné körbe a polcok között,
az élelmiszeráruház-láncok pedig a hentespultnál látvány-mészárost és 3D-böllért
is foglalkoztatnának.
Egy most nyílt vidéki plázában többek között egy templom
is helyet kapott.
A kis terek iránti igény azonban nem tűnt el, csak
szegmentálódott: Özvegy Jakab Sándorné nyugdíjast például érdekelné az a 25
négyzetméteres helyiség, amit most az egyik pesti óriásban bérel egy ducibutik,
mert némi gipszkartonozással és vízvezetéssel ügyes kis garzont varázsolna
belőle. A háromgyerekes Varga család igénye 140 négyzetméter lenne,
kocsibeállóval és kazánházzal. Választásukat azzal indokolják, hogy közel van a
bolt és nem kell saját vécé.