Plázabérlők

Kovács András Péter
2007. 11. 21. · Hócipő 2007/24
Az újonnan épülő plázák új bérlői kört és új bérlői igényeket is teremtenek. A régi, 60-80 négyzetméteres butikok helyébe az impozáns, 100-150 négyzetméteres vásárlóterek lépnek.

A versenyben lefelé szoruló bérleti díjak azonban más bérlőket is vonzanak. A Fővárosi Gázművek és az ELMŰ például a karácsonyra elkészülő BudaMallban közös ügyfélszolgálati irodát szeretnének, egybe nyitott dühöngővel, ahol az ügyfelek gumi-panaszkönyveken és egymáson vezethetik le a feszültséget, a gyerekeknek pedig ugráló várként is szolgálna.

Már több sportbolt is jelezte, hogy a cipőosztály és a kerékpárok között minimum kispályás focikat bonyolítanának, de a jéghoki lenne az ideális. A játékboltok annak örülnének, ha a vevőket kisvasút vinné körbe a polcok között, az élelmiszeráruház-láncok pedig a hentespultnál látvány-mészárost és 3D-böllért is foglalkoztatnának.


Egy most nyílt vidéki plázában többek között egy templom
is helyet kapott.

A kis terek iránti igény azonban nem tűnt el, csak szegmentálódott: Özvegy Jakab Sándorné nyugdíjast például érdekelné az a 25 négyzetméteres helyiség, amit most az egyik pesti óriásban bérel egy ducibutik, mert némi gipszkartonozással és vízvezetéssel ügyes kis garzont varázsolna belőle. A háromgyerekes Varga család igénye 140 négyzetméter lenne, kocsibeállóval és kazánházzal. Választásukat azzal indokolják, hogy közel van a bolt és nem kell saját vécé.