Új stratégia a múzeumoknál
Litkai és Czki
2007. 01. 03. · Hócipő 2007/01
Egyre fontosabbá válik a látogatók becsalogatása a múzeumokba, ezért egyre újabb és újabb rendezvényekkel próbálják megnyerni a látogatókat. A Nemzeti Galériában Zámbó Jimmy a letűnt korok festőművészetében címmel nyílik kiállítás, ahol göndör hajú férfiakat gyűjtenek össze. Ezzel a Jimmy-rajongókat veszi célba az eddig más célcsoportot megcélzó múzeum.
A Mezőgazdasági Múzeumban látvány-disznóöléssel és tollfosztással várják a látogatókat a téli szünetben, de lesz kocsmai verekedés, tisztaszobában Mónika-show-nézés és késelés nemzetközi hírű kaszkadőrökkel.
A Közlekedési Múzeum Légikatasztrófák című kiállítása nyitányaként egy motoros sárkány zuhan egy 424-es gőzmozdonyra a Városligetben, a kiállításon kizárólag összetört légi járműveket lehet majd megtekinteni. A szezonban ezt követi majd a Vonatbalesetek, a Frontális ütközések és a Küllő a fejben című időszaki kiállítás.
A Terror házában interaktív bemutatókon ismerhetik meg az önként jelentkezők a kínzási módszereket 2007-től, míg a Ludwig Múzeumban a látogatók kiegészíthetik és kijavíthatják a nekik nem tetsző képeket.
PERLIK VAN GOGHOT
A történelmi Van Gogh-kiállítás történelmi jogi procedúrát is hozhat magával. Bagó-Karotányi József festőművész örökösei ugyanis plágiummal vádolják a holland festőt. Bagó ugyanis jóval a festőgéniusz előtt megfestette a Makuka a szélben című alkotását, amely szinte tökéletesen hasonlít a Napraforgókra. Bagó, akit a képzőművészetben csak az olajos magvak Leonardójaként emlegetnek, az Egy tál szotyi című művével alapozta meg hírnevét, majd az Asszonyok az olajütőben és a Mandulák következtek. A századfordulón egy egzotikus szigetre távozott, ahol a Kesudiót evő férfi és a Pisztáciák az ágyamban kompozíciói egészen a világhírig röpítették. Örökösei állításuk szerint a televízióból szereztek tudomást Van Gogh létezéséről, mivel egy átlagos magyar iskolában végezték tanulmányaikat.