Forma-Libasor
Farkasházy Benedek
2010. 04. 06.
Az első futamon egyetlen előzés sem volt, a második esős versenyen rengeteg, így minden kétkedő megnyugodott, hogy mégsincs vége a Forma-1-nek. Aztán jött a hétvégi futam, ami után a Hócipő riportere Bernie Ecclestone közelébe férkőzött.
Hócipő: Bocsánat, szabad lesz?
Ecclestone: Jaj, ne lökdösődjön már fiatalember. Várjon szépen a sorára...
Hócipő: Elnézést, de sietős a dolgom...
Ecclestone: Hova rohan?
Hócipő: Előznék, uram!
Ecclestone: Előzne? Minek? Jöjjön itt szépen mögöttem, várja ki a sorát!
Hócipő: Ha már szóba hozta... Hogy tetszett önnek az eddigi három idei Forma-1-es világbajnoki futam?
Ecclestone: Elképesztő izgalmak, négy világbajnok küzd egymás ellen, és ott van az én titkos favoritom, Sebastian Vettel.
Hócipő: Ön mit nézett?
Ecclestone: A versenyeket, mi mást...
Hócipő: Az első futamon jóformán egyetlen előzés volt, amikor a 16. helyezett megelőzte a 15.-et...
Ecclestone: Na de a következőn!
Hócipő: Akkor esett az eső, össze-vissza csúszkáltak, aki kevésbé csúszott az előzött, ahogy ilyenkor szokott lenni.
Ecclestone: És az már smafu?
Hócipő: Nem, persze, csak azon tűnődőm, hogy hogyan tudnak majd esőt csinálni minden futamra.
Ecclestone: Ezért tettük a Maláj Nagydíjat a monszunidőszakra.
Hócipő: Igen, és egész hétvégén esett is, kivéve a versenyen.
Ecclestone: Azért nem unatkoztunk.
Hócipő: Ja, Vettel előzött egyet a rajtnál, Hamilton 5 perc alatt lenyomta hátulról a kicsiket, a vége felé Massa előzött még egyet, majd az utolsó körben elfüstölt Alonso.
Ecclestone: Volt izgalom rendesen...
Hócipő: Ennyi jutott két órára. Az, ha jól számolom félóránként egy esemény.
Ecclestone: Ne legyen ilyen telhetetlen, hát magának Schumacher se számít?
Hócipő: Lássuk csak. Hatodik, tízedik, most meg elvesztette a kerékrögzítő anyát... Hát, mit mondjak...
Ecclestone: Hát az új csapatok?
Hócipő: Mintha egy másik géposztályban versenyeznének...
Ecclestone: Betiltottuk a tankolást!
Hócipő: Így aztán mindenki max egyszer cserél kereket, és a kopott gumikon csúszkál inkább, mert a lágy abroncsok pár kör alatt elkopnak, előzés dettó nincs.
Ecclestone: Mégis mit akar?
Hócipő: Valahogy olyan érzésem van a futamok alatt, mintha Dávid Sándor közvetítene, akinek a monoton hangján már akkor is elaludtam, amikor a komplett élmezőny gyilkolta egymást az elején.
Ecclestone: Tegyük át a futamokat reggelre, vagy estére?
Hócipő: Nem, de mi lenne, ha valamit csinálnának a dögunalom ellen? Mondjuk kevésbé elkopó abroncsok, tankolás, vagy megoldanák valahogy, hogy ne olyanok legyenek az autók, hogy a gyorsaságnál fontosabb szempont, hogy a hátul jövőnek olyan légáramlatokat keltsenek, amitől az nem tud előzni.
Ecclestone: Érdekes gondolatok, de mi célt szolgálnak?
Hócipő: Hogy mondjuk ne az élen haladók hibájára kelljen bazírozniuk a hátul jövőknek, hanem mondjuk... nem is tudom, hogyan fogalmazzam meg...
Ecclestone: Ne csűrje-csavarja fiatalember, bökje már ki!
Hócipő: Nos... legyen hát: előzzenek!
Ecclestone: Az meg mire jó?
Hócipő: Talán az a néhány százmillió tévénéző örülne neki.
Ecclestone: Hmmm... még meggondolom.
Hócipő: Min gondolkodik? Ez nem egyértelmű?
Ecclestone: Válság van uram, alig akad szponzor, a Renault sem talált jobbat a Ladánál...
Hócipő: Ennek nincs köze ahhoz, hogy előzni lehessen.
Ecclestone: Nagyon is van. Tudja, a szponzornak az kell, hogy a logója jó sokáig látszódjon, ha meg folyton betakar egy másik kocsi, akkor nem látszik.
Hócipő: Akkor látszanának felváltva, és mondjuk, lenne kétszer annyi néző.
Ecclestone: Ennek még utánaszámolok.
Hócipő: Mi lenne, ha ez idő alatt bevetnének egy csapat pompomlányt a pálya szélén, akik nagy bojtokkal a kezükben ugrálnának, és őket mutatnák a verseny alatt? Az izgalmasabb lenne, főleg, ha elég nagy mellűeket választanak.
Ecclestone: Fiatalember, ez dollármilliárdos ötlet, megyek is, összehívom a csapatvezetőket. De kicsoda maga, hogy ilyen pompás ötletei vannak?
Hócipő: Újságíró-féleség volnék.
Ecclestone: Hé! Meg ne írja!
Hócipő: Késő! Vagy tudja mit? Én most elindulok a szerkesztőségbe, maga meg előzzön meg, ha tud!