Má' megin'...
Ürmös Zsolt és Varga Ferenc József
2010. 01. 27. · Hócipő 2010/02
Bezzeg ha mi sztrájkolnánk ennyi ideig! Nem lenne Palimadarak! Ki mondaná el az olvasóknak, hogy folyton átverik őket? Ki mondaná el, hogy bizonyos információk szerint a sztrájkot szervező szakszervezeti vezetők fizetése milliós nagyságrendű? Ugye hogy mi is nélkülözhetetlenek vagyunk? Ezennel megalapítjuk a PAMOSZ-t, azaz a Palimadarak Országos Szakszervezetét, és miután csak Ürmös és én palimadarazunk, így csak mi ketten leszünk a vezetői! Mi is követelünk havi egymilliós szakszervezeti vezetői fizetést, és a Palimadarakért 50%-os díjemelést! Amíg ez nem valósul meg, az egész országra kiterjedő, részleges sztrájkot hirdetünk! Az alant következő rész emiatt üresen marad, nem írok oda semmit. (VFJ)
Én sem. (Ürmös Zs.)
Édes bosszú
A múlt heti BKV-sztrájkra válaszul a FUDESZ (Független Utasok Demokratikus Szakszervezete) bizonytalan időre beszüntette a tömegközlekedésben való részvételt. A BKV szerint a sztrájk indokolatlan, ráadásul az utasszakszervezet még az elégséges szolgáltatásokat sem biztosítja. Drávai Henrik, a szakszervezet szóvivője azonban cáfolja a BKV állításait, mivel az utasok a metrót a sztrájk alatt zavartalanul használják, és bizonyos busz-, troli- és villamosjáratokra is felszállnak, igaz, jóval ritkásabban a megszokottnál.
Tordas Zoltán buszvezető azt kifogásolja, hogy az utasok a sztrájk ideje alatt még arra sem hajlandók, hogy fussanak a direkt gyorsan csöngető busz után, így nem tudja a szokott módon, udvariatlanul becsukni az orruk előtt az ajtót.
A járműveket rendszeresen összefirkáló fiatalok is sztrájkba léptek, bár az elégséges szolgáltatások tekintetében eddig ők a legliberálisabbak. Bizonyos graffitizők továbbra is folyamatosan dolgoznak, mint ahogy a potyautasként gyakran felszálló csövesek közül is csak kevesen akarnak megmosakodni a sztrájk idejére.
A vandálok is sztrájkolnak, így már előre bejelentették, egyetlen busz műbőr ülését sem hajlandók kiszakítani, sőt, a kapaszkodókat sem tépik ki a helyükről. Elégséges szolgáltatásként a Fásy Ádám-szerű, hangos dalolászást és a kötekedő, provokatív magatartást elfogadhatónak tartják.
A notórius bliccelők szintén kiveszik részüket a tiltakozásból. A sztrájk idején vonaljegyeket mutatnak az ellenőröknek, de nem szállnak fel velük a járművekre. Sok utas pazarlásnak tartja a tömegközlekedésben való részvétel beszüntetését, hiszen a BKV-sztrájk idején sem volt hasznos a 10 ezer forintos havi bérlet, míg a jelenlegi megmozdulás végképp indokolatlanná teszi a drága jegy megvásárlását. Ennek köszönhetően sztrájktörők is akadnak, akiket a FUDESZ pénzbírsággal és/vagy a tömegközlekedéstől való eltiltással kíván sújtani, ám a fenyegetések eddig súlytalannak bizonyultak.
Most érkezett!
Skizofréniával a pszichiátriára szállították Tamási István BKV-dolgozót, aki eddig a BKV járatait igénybe véve jutott el munkahelyére. A BKVsztrájk ideje alatt ezt nem tudta megtenni, így az utasok közé tartozónak érezte magát. Most az utassztrájk miatt nem szállt fel semmire, így elbocsátották az állásából.
Csatlakozz te is! Szolidaritást vállal a sztrájkolókkal az APOSZ (Autóval Parkolók Országos Szakszervezete), a VÁDESZ (Vásárlók Demokratikus Szakszervezete), valamint a TVNSZ (TV Nézők Szakszervezete). Az autósok ennek megfelelően nem hajlandók leparkolni autóikat, így egész nap a munkahelyük körül karikáznak, a vásárlók nem vesznek semmit, a kereskedelmi csatornák közönsége meg inkább könyvet olvas a sztrájk idején. Az elégséges szolgáltatások itt sem maradnak el, hiszen a tévénézők között akad néhány látens analfabéta, a Teszkóba továbbra is elmennek a vásárlók, és a notórius tilosban parkolókra is biztosan számíthatunk!
Telekocsi - üres busz
A BKV-pótló mozgalom a telekocsi ötletét porolta le a sztrájk kapcsán. Lényege, hogy az egy irányba haladó autósok felveszik a buszra hiába várakozó utasokat. A csatlakozó autósok egy A4-es lapot tesznek ki szélvédőjükre, utalva arra, milyen irányba közlekednek, majd lassítanak a megállók környékén, és akinek az irány megfelel, az integet. A sztrájk egyik legviccesebb története is ide kapcsolódik. Demszky Gábor állítólag négy utast vett fel a 173-as busz Gellért téri megállójában, akiket egészen a Deák térig fuvarozott… A telekocsi mintájára egyébként be lehetett volna vezetni a sztrájk alatt a „gólya viszi a fiát” mozgalmat is. Ennek során két utas karjában viszi a harmadikat, a következő buszmegállóban cserélnek. A BKV tervezi, hogy a telekocsi sikerén felbuzdulva bevezetik a telezseb programot is, vagyis a cég vezetőihez hasonlóan bárki munka nélkül pakolhatja majd tele a zsebeit pénzzel.
FIGYELEM! A PALIMADARAK SZTRÁJKBIZOTTSÁGA FELFÜGGESZTETTE A MUNKABESZÜNTETÉST, MIVEL SIKERÜLT MEGÁLLAPODNIUK A HÓCIPŐ FŐSZERKESZTŐJÉVEL, ÍGY A SZERZŐK ÚJRA FELVESZIK A MUNKÁT.
Hasonmásverseny
Szalainé-hasonmásversenyt rendeztek unatkozó sofőrök a BKV kelenföldi garázsában. A sztrájkolók elmondták, már nagyon ráuntak az amőbázásra és az ultibajnokságra, így jött az ötlet, rendezzenek hasonmásversenyt. A jelentkezők különböző versenyszámokban döntötték el, melyikük hasonlít legjobban a volt humánpolitikai igazgatóra.
A versenyzők személyiségi jogaira való tekintettel szemüket kitakartuk, és kezdőnevükből is csak az első betűt hozzuk nyilvánosságra.
A viadalt K.-né H. Géza buszsofőr nyerte, aki annyira hasonlított Sz.-nére, hogy a verseny után azonnal a Markó utcai fogdába szállították.
Második helyezett lett K. Lajos szerviztechnikus, aki szakálla alatt 100 millió forintot is el tudott rejteni.
A végeredményt egyébként többen megfellebbezték, így az még nem jogerős.
Értelmező szótár
PULYKAPÉNZ: A népnyelvben elterjedt kifejezés dr. Szalainé dr. Szilágyi Eleonóra végkielégítésére.
PARAMÉTERKÖNYV: Para-Kovács Imre legújabb könyve, melyben a különböző mértékegységekkel foglalkozik.
ELÉGSÉGES SZOLGÁLTATÁS: BKVpetting - a buszok járnak, de a megállókban nem állnak meg.
LASSÍTÓ SZTRÁJK: Buszsofőrök kedvelt sztrájkfegyvere, jellemzője az indokolatlanul gyakori fékhasználat.
SZUPER KONTROLL CSOPORT: Antal Nimród új horrorfilmje, mely egy BKV-garázsban játszódik.
SZOLIDARITÁSI SZTRÁJK: Gaskó István vasutas fősztrájkőr így tesz keresztbe a kormánynak.
Lassító után gyorsító?
Még jól emlékszünk a lassító sztrájkra, amikor a sofőrök a buszok nem megfelelő állapotú fékei, a kopott gumiabroncsok, a törött visszapillantó, a fűtés hiánya vagy a rossz ablaktörlő miatt nem álltak ki a garázsból. A helyzet mára gyökeres fordulatot vett.
A buszvezetők egyáltalán nem vizsgálják járműveik állapotát, szinte pillanatok alatt döntenek az indulásról. Így fordulhatott elő, hogy az óbudai garázsból egy fűtés, ablaktörlő, ablak, motor, sőt burkolat nélküli BKV-busz is a forgalomba került.
Sztrájktörő sofőrök
Kiszivárgott hírek szerint a BKV a sztrájk alatt sztrájktörő török kamionsofőröket alkalmazott. Bár sok utasnak nem tűnt fel, a birtokunkba került kép tanúsága szerint azért voltak intő jelek. Sokan panaszkodtak például, hogy a pótló járműveken nem az ajtón kellett felszállni, hanem kanalas rakodóval pakolták fel az utasokat.
A légkondicionáló nem működött, így több utasnak a platón egyszerűen lefagyott a füle. Sokan pedig még a mai napig sem értek haza, ugyanis a 7-es busz vonalán dolgozó török sztrájktörő sofőr a Blaha Lujza tér után már csak Isztambulban volt hajlandó megállni.
Következő számunk tartalmából
Sci-fi Sztrájkba lépnek az útépítő munkások. Elkezdenek dolgozni.
Rendőrsztrájk
Lehet bankot rabolni, lopni, lövöldözni.
Őrület!
Sztrájkba lépnek a parlamenti képviselők. Mi lesz nélkülük?