Megáll az FM...

Ürmös Zsolt
2009. 10. 30.
Nincs több Sláger és Danubius adás November 19.-étől, miután a parlamenti pártok delegáltjaiból álló médiahatóság, szerdai ülésén az inkább jobboldalinak tekintett Adveniónak és az állítólag baloldali kapcsolatokkal rendelkező FM1 konzorciumnak ítélte a két országos rádiófrekvenciát. Az ORTT üléséről távozóban sikerült mikrofonvégre kapnunk egy névtelenséget kérő pártdelegáltat, aki miután megígértük, hogy arcát eltakarjuk és mondatait kipöszíttetjük, válaszolt kérdéseinkre.

Hócipő: Elnézést, egy szóra!

Delegált: Tesszék!

Hócipő: Ön szerint melyik a több? Ha most adok önnek egy ötezrest, vagy ha azt mondom, majd ha lesz húszezrem, esetleg odaadom a felét?

Delegált: Gyorszan adja ide azt az ötöszt, ész nem isz láttuk egymászt!

Hócipő: Akkor a rádió frekvenciák kiosztásánál miért a bizonytalan sokat választották?

Delegált: Mert baromira untam már a „Szállj el kiszmadárt”! Komolyan, mondom, ha meghallottam az „Elhagyom a városzt”, vagy a „Petróleum lámpát” már felállt a szőr a hátamon, ész kész lettem volna belemenni egy nagykoalícióba isz.

Hócipő: Mit szól ahhoz, hogy az ORTT-elnöke szerint a két nyertes pályázó irreális ajánlatot adott be, ami miatt ki kellett volna zárni őket a versenyből?

Delegált: Szújosan szérült volna az eszélyegyenlőszég, ha ki- vagy bezárjuk őket, ugyanisz mind két pályázó klausztrofóbiász.

Hócipő: Arról mi a véleménye, hogy a nyertesek irreálisan nagy koncessziós díjat ajánlottak fel, és csak egy úgynevezett sales house trükk miatt nyertek?

Delegált: A haust szem szeretem! Mindig csak az az idegszítő tucc-tucc…

Hócipő: A sales house azt jelenti, hogy a rádió reklámidejét egy külsős cég értékesíti, tehát a nyereség jelentős része annál a cégnél marad, így az államkasszába csak jóval kisebb összeg fog befolyni.

Delegált: Szajnálom, de nem tudok angolul…

Hócipő: Klassz!

Delegált: Igen, ez lesz az egyik új adó neve! Ugye milyen frappánsz?

Hócipő: Nekem a Sláger jobban tetszett… Azt is hallani, hogy a két újonnan indítandó adó az eddig sugárzó Slágerhez és Danubiushoz képest növeli a beszélgetős műsorok arányát.

Delegált: Igen, szok beszélgetősz műszor lesz. Műszorvezetők beszélgetnek majd politikuszokkal, aztán politikuszok műszorvezetőkkel, ész eszt még variálhatják is, fantasztikusz lesz.

Hócipő: Így viszont jóval kevesebb bevételre számíthat majd a két adó.

Delegált: Ez nem igaz, mert beszélgetész köszben is lehet reklámokat mondani. A politikuszok elmeszélhetik, hol voltak nyaralni, melyik társzaszággal utaztak, ész így tovább.

Hócipő: Kulturális, közszolgálati műsorokban is gondolkodnak?

Delegált: Természetesezen! Lesznek emelt díjasz betelefonálósz műveltszégi vetélkedők isz, ahol a hallgató betelefonál, ész megmondja, melyik „A” betűvel kezdődő női névre gondoltak a szerkesztők!

Hócipő: Az Ön ízlését már megismertük. A többi pártdelegált társa milyen rádiót szeretne?

Delegált: Mindegy nekik, tök szüketek.

Hócipő: Süketek? És hogy kerülhettek az ORTT bizottságába amelyik a rádiófrekvenciákról is dönt?

Delegált: Miért? Szájról olvaszni még tudnak!