A Túró Rudi a globalizáció nyertese

Simonyi Balázs
2009. 09. 09. · Hócipő 2009/18
Kontinensen átívelő megállapodás született a minap Budapesten. A hungarikumnak számító csokis desszert gyártásáért felelős cégben többségi tulajdont szeretett volna szerezni mind a horvát, mind a japán édességipar, mindkettő erős állami hátszéllel. A tenderen ugyanannyi pontot kaptak, lehetetlen volt dönteni a lehengerlő ajánlatok között. Hogy ne essen két szék közé a Túró Rudi, mindkét pályázó cégnek részesedést ajánlott, és hárman együtt egy közös konzorciumot hoztak létre a világméretű karrier megkezdéséhez.


A 2010-es horvát zászló új címere


A 2010-es japán nemzeti lobogó

A verseny komoly végkimenetelét és a tétet jelzi, hogy a dalmát államot kötelezték, hogy kezdeményezzen alkotmánymódosítást a horvát zászló címerének megváltoztatására, amelyben 2010-től egy Túró Rudi papírja szerepel. Ám a horvátok nem szívesen mondanak búcsút a zászlajuk jellegzetes piros kockáinak: ha már azt nem sikerült kiharcolniuk, hogy a Túró Rudi pöttyei a csomagoláson ezentúl a gyártósorról piros kockaként gördüljenek le, azt viszont elérték, hogy a japánok is változtassák meg az ő zászlajukat. A felkelő napot szimbolizáló piros korongot felváltja a nagy piros négyszög, ám a japánok sem elégedetlenek: országimázsuknak jót tesz az édesség papírján hemzsegő rengeteg piros karika, amiről a világon azonnal a szigetországra asszociálnak. Mindhárom fél tökéletesen elégedett, pláne hogy jövőre már az Adrián a nemzetközi csengésű Sir Rudi néven fut a termék, amelyből a sir horvátul túrót jelent, Japánban pedig Tora Rudi, esetleg Tora! Tora! Rudi néven.