Kettértört egy BKV busz
Megyesi Gusztáv
2009. 01. 20.
Kettészakadt a közepénél egy 173-as autóbusz az Astoriánál, jelentették a hírügynökségek hétfő délután. Az információk szerint a csuklórésznél tört el az alváz, a helyszínen kellett visszahegeszteni, hogy egyáltalán el lehessen vontatni a járművet. Azonnal rámozdultunk a témára.
Hócipő: Meg vagyunk lepve. Busz még nem törté ketté.
BKV-igazgató: Mi is meg vagyunk lepve. Egy Ikarus 435-ös típusról van szó. Tudtuk, hogy valami történni fog vele, de mi arra számítottunk, hogy inkább kigyullad.
Hócipő: Mindez pénteken reggel történt. Hogy-hogy csak most tudódott ki a dolog?
BKV-igazgató: Nem volt hírértéke. Ha mondjuk a busz fölrepült volna a háztetőre, vagy egyszerűen eltűnt volna a föld méhében, akkor a sajtóosztály kiad egy közleményt. Esetleg.
Hócipő: Eléggé abszurd.
BKV-igazgató: A 173-as busz a Thököly úton közlekedik. Ott annyi a kátyú és a göröngy, hogy ez a minimum.
Hócipő: Azért a sofőr bemondhatná az utasoknak, hogy veszélyes buszon utaznak.
BKV-igazgató: A 173-as busz sofőrjei nem tudnak beszélni. A sok gödör miatt mind leharapta a nyelvét.
Hócipő: Az igaz, hogy hasonló esetekre a BKV külön tarifarendszert dolgoz ki?
BKV-igazgató: Nyilvánvaló, hogy a kettétört busz: két busz. Ebből az is következik, hogy a busz elején érvényesített jegy a busz hátsó felére már nem érvényes, hiszen a váztörés pillanatától már különálló járművekről beszélhetünk. BKV-ellenőreink ezt szigorúan nézni fogják. Kérjük is kedves utasainkat, hogy ne nagyon mászkáljanak az utastérben.
Hócipő: Ilyen buszparkkal egyáltalán meg tudnak reggelenként jelenni Budapest székesfőváros utcáin?
BKV-igazgató: Ha úgy vesszük, márpedig mi úgy vesszük, akkor minden hasonló alváztörés járatsűrítésnek felel meg, hisz’ egy buszból kettő lesz. Szakembereink és a hegesztési pontok szerint viszont egy busz akár négy, sőt nyolcfelé is képes szakadni, úgyhogy Budapest lakossága soha nem látott járatsűrítésnek néz elébe.