Go Trabi Go

Majláth Mikes László
2008. 08. 11.
Negyvenezer Trabantos kebeléből szállt fel a hálaének a magyar rónákról, ugyanis egy friss rendelet értelmében további tizenkét évig használhatják katalizátor nélkül pöfögő járgányaikat a nyugdíjasok és a Trabant fanok. Egy 25 éves kétütemű büszke gazdájával Majláth Mikes László beszélgetett.

Hócipő: Kedves Laci bácsi! Hogyan érintette a határidő ilyen hosszú kitolása?

Laci bácsi: Most áldom először a kormányt. Ezzel az intézkedéssel legalább 50 ezer szavazót szerzett magának. Trabisból 40 ezer van, Wartburgból uszkve tízezer, ehhez még hozzácsaphatjuk a néhány száz Barkasost is. Van ott maguknál a kabaréban egy fiú, aki semmi mást nem tud, mint a Trabantok és Wartburgok hangját utánozni, neki is meglesz a kenyere 2012-ig.

Hócipő: Eredetileg sokkal rövidebb volt a kocsik előrelátható kivonási ideje, kivéve, ha katalizátort tesznek bele.

Laci bácsi: Szerkesztő úr, ha én beszereltetek egy katétert vagy mi a rossebet, akkor a szerkezet ötször annyiba kerül, mint a kocsim ára.

Hócipő: Miért, Laci bácsi, mennyiért lehet ma elpasszolni egy Trabit?

Laci bácsi: Hagy válaszoljak erre egy viccel. Szabálytalankodás miatt leállít a rendőr egy Trabantost, s közli vele: ötezer forint! A magáé, rikkant fel az úrvezető.

Hócipő: Sok olyan gyűjtő van, aki már csak hobbiból tartja, fényesíti a Trabiját, nemcsak Magyarországon, hanem Németországban is, nem beszélve most egyéb országokról.

Laci bácsi: A Trabant az műkincs. Még 30 évet kell kuhúzni vele, s annyit fog érni, mint egy 67-es Chevrolet.

Hócipő: De azért a zöldkártyán a megfelelő szénhidrogén kibocsátásnak rendben kell lennie.

Laci bácsi: Nálam az mindig rendben van, soha nem füstöl a járgányom. Két út áll előttem: vagy a szerelőnek adom azt az ötezrest, vagy annak, aki kiadja a zöldkártyát.