Áthidaló megoldások

Simonyi Balázs
2008. 02. 13. · Hócipő 2008/04
Égető szükség lenne új hidakra, hogy tehermentesüljenek a dugóktól és a kamionoktól a belvárosi főutak, kicsit fellélegezhessenek a budapestiek. Az M0-s északi szakasza már épül, de az Óbudát és Újpestet összekötő híd még csak terepasztalon létezik. Ezért jutott eszükbe a fővárosi illetékeseknek, hogy ideiglenesen egy szakszerű és modern, ám annál bonyolultabb megoldással egyszerűen áttolják a Duna folyásirányának ellenében az Erzsébet hidat egészen Aquincumig, ahol még ugyan parlag fogadja az arra járót, ám márciusra már elkészülnek a római-parti bekötő utak. Az új építőmérnöki bravúr felszabadítólag hatott a városrendezési tervekre. Helyet cserél a Lánchíd és a Szabadság híd, mert tesztelik, hogy melyik átkelő illik jobban az Alagúthoz és melyik a Gellért-hegyhez turisztikai látványosság szempontjából. Megszűnik a nem igazán kihasznált Lágymányosi híd Budára vezető sávja, a fél híd az Erzsébet híd helyére tolódik, a Margit hidat pedig, aminek a helyére a Petőfi híd kerül, a felújításig a Csepel-sziget egyik félreeső Duna-ágába vontatják.



A Petőfi hidat eredetileg a Westend Plázánál levő Ferdinánd híddal akarták helyettesíteni, ám Demszky Gábor határozottan ellenezte az elképzelést, hiszen már csak pár évet kell aludni, s arrafele fog járni a 4-es metró.